Polowanie na fryzjera

 

 

Fryzjer ważna persona. Nie ma co do tego wątpliwości. Przywiązujemy (zwłaszcza kobiety) dużą wagę do naszych włosów. „Stylistów fryzur” jest mnóstwo. Wydawałoby się więc, że znalezienie speca w dziedzinie nie powinno być problemem. A jednak! Lata pracy w zawodzie stylisty pokazały, że nie jest to bułka z masłem.

Długo przyszło mi szukać idealnego salonu. Jeśli w tym momencie oczekujecie, że takowy wskażę, to przykro mi, zawiodę. Ale! Odwiedziłam mnóstwo miejsc i to doświadczenie zaopatrzyło mnie w wiedzę, co tak naprawdę składa się na fachowość usług fryzjerskich. Nie jest tego mało.

nozyce

 

1. Inicjatywa

Fryzjer powinien wyjść z własną propozycją, opartą o wcześniejszą „obdukcję”. Kształt twarzy, typ kolorystyczny, kondycja włosa, wiek osoby, charakter, tryb życia oraz to, co klient lubi a czego nie – podstawowe aspekty determinujące wybór fryzury. Do tego wszystkiego potrzebna jest rozmowa. Jeśli więc fryzjer pyta klienta na dzień dobry „co robimy?”, wiem, że będzie nieco pod górkę. Dzisiaj wykazuję się sprytem, i chcąc obadać teren odpowiadam pytaniem na pytanie: „Co Pani proponuje?” Ta odpowiedź zweryfikuje, czy podejmujemy ryzyko, czy się ewakuujemy.

2. Energia

Fryzjer powinien być pewny tego, co mówi i proponuje. Słuchając propozycji od wycofanej szarej myszki, raczej nie nabierzemy przekonania do zmiany. Nawet jeśli byłaby trafiona. Wiem też, że i podniecony stylista – wizjoner może „odlecieć”. Trzeba więc zaryzykować, aby wiedzieć, czy warto było.

3. Takt

Do salonu chodzimy się zrelaksować, ale i poczuć, że jesteśmy w wyjątkowym miejscu a nie na bazarze. Głośne rozmowy pracowników salonu podczas obsługiwania klientów, zwłaszcza na tematy prywatne nie przystają. Obgadywanie innych osób na forum czy chwalenie się ilością wypitych piw wieczór wcześniej uważam za wysoce rażące. Natomiast pogawędka relacji fryzjer-klient wręcz wskazana.

4. Dotyk

Fryzjer powinien wykazać się wyczuciem. Głowa to nie podłoga. Szorowanie paznokciami podczas mycia czy szarpanie włosów nie należą do przyjemnych doznań. Błogosławiony salon, w którym masują głowę podczas mycia 🙂

5. Cena

Tutaj dowolny wybór. Jeśli trafiliśmy na geniusza stylizacji i stać nas, można zapłacić i 1000 zł. Niemniej w kraju, w którym 80% społeczeństwa zarabia poniżej 3,500 zł i 200 zł jest wysoką kwotą – a taka jest średnia cena usług fryzjerskich np. w Katowicach (mówię o kobietach).

6. Kawa

Może mało ważny aspekt, ale jednak. Dobrze się czujemy, gdy ktoś dba o nasz komfort. Nie w każdym salonie serwują :/

7. Czystość

Kosmetyki na kaloryferach, pomazane lustra czy włosy na szczotkach po poprzednim kliencie raczej odpychają. Stanowisko klienta powinno lśnić. Największą jednak wpadką w salonach jest niezrozumiałe przeze mnie „sprzątanie” z podłogi ściętych włosów suszarką do włosów. Radzę zaprzestać.

8. Współpraca

Tutaj apel do właścicieli salonów. Styliści nie mają obowiązku dbania o klientelę salonu fryzjerskiego. Jeśli dobrowolnie i systematycznie przyprowadzają do niego swoich klientów znaczy wspomagają ten biznes. W dobrym tonie więc jest chociażby podziękować.

I tyle.

Salonu, który spełniałby wszystkie warunki nie znalazłam. Myślę jednak, że bardzo trudno jest wszystkim dogodzić nie tylko w kontekście usług fryzjerskich. Nie o to przecież chodzi, bo każdy z nas jest inny i ma inne potrzeby. Ostatecznie najważniejsze jest po prostu wyjść z salonu z dobrą fryzurą. Niemniej powyższe wytyczne są uważam składową dobrego salonu piękności. Dla mnie jako klienta i jako stylisty.

Wam się udało? Pochwalcie się doświadczeniem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

  1. Kobieta pracujaca

    Najwazniejsze to wyjść zadowolona, odprezona i czuc sie u fryzjera swobodnie a nie jakby sie było u dentysty. Ja polecam Pracownie Fryzjerska Adama Jagiełło. Zna sie na tym co robi potrafi zapropo owac korzystne zmiany ale tez dopasowac sie do klienta ktory takich zmian nie chce. Mozna powiedziec ze w pracowni kuleja takie rzeczy jak podawanie kawy i przytulny wystrój ale moim zdaniem to wynika z tego ze Adam to prawdziwy facet ktory niekoniecznie uwaza to za klu wizyty u fryzjera. Jednak dba o dobre samopoczucie klientow i nie znam kobiety ktora wyszlaby z tamtad niezadowolona. Ponoc mezowie wpadaja do niego i wypłacają napiwki za uszczesliwianie żon 🙂 Ja potwierdzam ze nie raz wyszlam od niego jak nowo narodzona!

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *